התנועה היא הסקרנות של גוף והסקרנות היא התנועה של המוח
"תנועה וסקרנות: הדיאלוג בין הגוף לרוח בחיפוש אחר ידע"
כפי שאמר אריסטו, "כל בני האדם שואפים מטבעם לדעת". שאיפה זו מתבטאת בשני כוחות מרכזיים בחיינו: התנועה הפיזית והסקרנות האינטלקטואלית. שני כוחות אלה,
למרות שמקורם שונה – האחד בחומר והשני ברוח – מקיימים ביניהם דיאלוג מתמיד בחיפוש אחר הבנה והתפתחות.
התנועה, במהותה הפיזית, היא ביטוי ראשוני של החיים עצמם. כפי שציין פרידריך ניטשה: "אין מחשבות גדולות שלא נולדו תוך כדי הליכה".
התנועה אינה רק אמצעי להגיע ממקום למקום, אלא היא כלי לחקירה ולהבנה של העולם. מרלו-פונטי הרחיב על כך באומרו: "הגוף הוא הכלי הכללי להבנת העולם".
לעומתה, הסקרנות היא כוח רוחני טהור. כפי שאלברט איינשטיין אמר: "אין לי כשרונות מיוחדים, אני רק סקרן להחריד". הסקרנות היא המנוע שדוחף אותנו לחקור,
לשאול ולהבין. היא מייצגת את הצד הרוחני של החיפוש האנושי אחר משמעות.
המפגש בין השניים יוצר דינמיקה מיוחדת. התנועה הפיזית מעוררת סקרנות חדשה – כל צעד מוביל לשאלה חדשה, כל תנועה פותחת אפשרויות לגילוי.
כפי שלאו טולסטוי כתב: "כל אחד חושב לשנות את העולם, אך איש אינו חושב לשנות את עצמו". התנועה והסקרנות יחד מאפשרות את השינוי הזה.
מצד שני, הסקרנות מעשירה את התנועה. היא הופכת אותה ממכנית למודעת, מאוטומטית למכוונת. כפי שג'ידו קרישנמורטי אמר: "לחיות פירושו לגלות בכל רגע משהו חדש".
הסקרנות מוסיפה עומק ומשמעות לתנועה הפיזית.
הפילוסוף הסיני לאו דזה אמר: "מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד". צעד זה מייצג את האיחוד בין התנועה לסקרנות – הפעולה הפיזית שמונעת מתוך סקרנות ורצון לגלות.
מרטין בובר הדגיש את חשיבות הדיאלוג בין שני הכוחות הללו באומרו: "כל חיים אמיתיים הם מפגש". המפגש בין התנועה לסקרנות הוא מפגש בין החומר לרוח, בין הפיזי למטאפיזי.
היום, כשהמדע מגלה יותר ויותר על הקשר בין גוף לנפש, אנו מבינים שההפרדה בין תנועה פיזית לסקרנות אינטלקטואלית היא מלאכותית.
כפי שאמר הדלאי למה: "כשאתה מדבר, אתה רק חוזר על מה שאתה כבר יודע. כשאתה מקשיב, אתה עשוי ללמוד משהו חדש".
בעולם המודרני, שבו הטכנולוגיה מאיימת להפריד בין הגוף לתודעה, חשוב במיוחד להבין את הדיאלוג העמוק בין תנועה לסקרנות.
כפי שסטיב ג'ובס אמר: "הישארו רעבים, הישארו טיפשים". רעב זה – הן הפיזי והן האינטלקטואלי – הוא שמניע את ההתפתחות האנושית.
התנועה והסקרנות הם שני צדדים של אותו מטבע – החיפוש האנושי אחר משמעות והבנה. הם מזינים זה את זה, מעשירים זה את זה, ויחד יוצרים את המארג העשיר של החוויה האנושית.